вторник, 24 ноября 2015 г.

Найголовніше, що потрібно знати при відкритті стоматологічної клініки

Стоматологічний бізнес - це один з найнадійніших та інвестиційно привабливих видів бізнесу. У людини тридцять два зуби і коли будь-який з них захворює, то людина готова заплатити за лікування великі гроші. Довгі роки потрапити до стоматолога було великою проблемою. Черги, неякісне лікування і, найголовніше, болючість процедур створили колосальний попит на якісні стоматологічні послуги.
Саме тому наприкінці 90-х років стоматологічні кабінети стали з'являтися як гриби. Вони відкривалися людьми, далекими від бізнесу, фінансів та бухгалтерії. Найчастіше самими стоматологами або їх родичами. Вони не особливо вміли рахувати гроші і вести справу. Але, в умовах колосального незадоволеного попиту, ці кабінети моментально окупалися і починали приносити більший прибуток. Ні про яку якість надання послуг взагалі не було мови. Доходило до того, що зуби лікували зубні техніки, а інструмент замість стерилізації мився гарячою водою під краном.
Поступово ринок почав насичуватися і розставив все по своїх місцях. Клініки, які надають неякісні послуги, втрачають клієнтів і розоряються. На зміну їм приходять сучасні клініки, які надають затребувані послуги з належною якістю.
Чи вигідно відкривати стоматологічну клініку зараз?
Безумовно, вигідно. Слід тільки врахувати, що на сучасному стоматологічному ринку настає час професіоналів. Тобто людей, які вміють вести бізнес, пропонувати сучасні послуги, підвищувати кваліфікацію персоналу, вибудовувати довгострокові відносини з пацієнтами і на це основі забезпечувати стоматологічні послуги високої якості. 
Які найважливіші моменти ви повинні знати, щоб не зробити помилки при відкритті стоматологічної клініки?
Правильний вибір стоматологічних послуг
Особливістю стоматологічної бізнесу є жорстка регламентація надаваних послуг. Ви не можете, як в інших видах бізнесу, спробувати різний асортимент послуг, а потім вибрати найбільш затребуваний. У стоматології ви повинні отримати ліцензію на надання послуг. Це довга за часом процедура, що вимагає значних попередніх витрат на підготовку приміщення, закупівлю обладнання та набір фахівців. Помилка у визначенні асортименту послуг обійдеться дуже дорого.
Як правило, в будь-якій клініці повинні бути послуги терапевтичної та ортопедичної стоматології.
Вибір інших послуг вимагає серйозної маркетингової опрацювання. Слід пройти по передбачуваному району відкриття клініки і відвідати всі стоматологічні клініки. Потім скласти порівняльну таблицю асортименту послуг і цін. Після цього можна зробити попередню оцінку попиту на послуги.
Правильний вибір цінового сегмента
Стоматологічні клініки працюють в наступних цінових сегментах:
· Економ (до 700 грн. за відвідування)
· Бізнес (1500 - 5000 грн за відвідування)
· Преміум (понад 5000 грн  за відвідування)
Ціновий сегмент ніяк не пов'язаний з кількістю кабінетів. Можна надавати дешеві послуги в десяти кабінетах і зробити один кабінет, але бізнес-класу.
Завдання клініки економ-сегмента - позбавити від зубного болю. Це важливо розуміти. Нічого більше пацієнти не очікують, а найголовніше не готові за це платити. Більшість відкриваються клінік намагаються потрапити в цей сегмент, і більшість з них чекає банкрутство. Чому? Тому що у них є найпотужніший конкурент - державна стоматологія.
Державні клініки використовують максимально дешеві матеріали та обладнання і не платять оренду. Тому можуть встановлювати такі ціни, які розорять будь-яка приватна підприємства.
Єдине місце, де можуть виживати клініки економ-сегменту - це ті райони, де до державної стоматології далеко добиратися або там великі черги.
Тому масове відкриття кабінетів у 90-х роках минулого століття було пов'язано саме з тим, що існував колосальний незадоволений попит на стоматологічні послуги. Зараз ситуація залежить від географічного положення. У невеликих містечках все так і є, а от великих містах ситуація принципово інша. Хоча такі клініки ще існують, але їх час минає. Клініки економ-сегменту змушені економити буквально на всьому, що призводить до різкого зниження якості послуг. Але в бізнесі якість - це вирішальний фактор. Зниження якості автоматично веде до зниження потоку пацієнтів і банкрутства.
В даний час має сенс відкривати клініки тільки в бізнес-сегменті і преміум-сегменті.
Дотримуйтесь правил обраного сегмента
Якщо ви вирішили все-таки відкрити клініку в економ-сегменті, то постежите, щоб реклама клініки та порядок обслуговування пацієнтів суворо відповідав заявленому сегменту. Тобто пацієнт повинен розуміти, що звернувся в пункт першої стоматологічної допомоги. Такий підхід не створює у пацієнта великих очікувань, а, отже, і розчарування в якості лікування.
Ще одна помилка клінік в економ-сегменті - це трата великих грошей на ремонт і вивіску. Випадкові відвідувачі заходять в шикарний офіс, повертаються і йдуть, тому що вважають, що потрапили в дорогу клініку.
Основна стратегія бізнесу полягає в жорсткому контролі витрат і постійного зниження витрат. У цьому випадку ви зможете отримувати прибуток навіть в економ-сегменті.
Бізнес-сегмент - це сегмент, в якому пацієнт може вибирати будь-яку стоматологічну послугу і отримувати дійсно якісну стоматологічну допомогу. У бізнес-сегменті обов'язкове робота лікаря разом з асистентом, наявність рентгенівського апарату і якісних матеріалів.
У бізнес-сегменті тільки зараз починається справжня конкуренція. Тому ринкові стандарти ще не встановилися. Але загальні ознаки якісної стоматологічної клініки виглядають так.
По дзвінку пацієнта адміністратор записує його на прийом за допомогою автоматизованої системи обліку, щоб оперативно підібрати зручний час відвідування. При першому відвідуванні пацієнтові роблять панорамний знімок, щоб оцінити стан порожнини рота. На підставі знімка і попереднього огляду складається план лікування. Пацієнт бере участь у складанні цього плану, вибираючи пропоновані варіанти залежно від їх вартості. Все це документально фіксується і складається попередній план відвідувань. Після чого кожне відвідування і кожен знімок фіксується в автоматизованій системі, щоб можна було легко відновити всю картину лікування.
Крім того, обов'язковими умовами для клініки бізнес-класу є:
· Одноразові бахіли при вході в клініку;
· Роботу з одним пацієнтом лікаря і асистента;
· Роботу лікаря і асистента в одноразових рукавичках, масках і шапочках;
· Сучасні способи стерилізації стоматологічних інструментів;
· Одноразові шприци;
· Високоефективне місцеве знеболення;
· Діагностика зубів із застосуванням радіовізіографа;
При виборі обладнання в бізнес-сегменті робиться наголос на придбання апаратури відомих брендів, щоб бути впевненим у тривалій стабільній роботі.
Преміум-сегмент - це нове для України  явище, тому немає сталих традицій надання послуг рівня преміум. Тому конкуренції в цьому сегменті практично немає. Ринкова ніша вільна. Тому клініки преміум-сегмента володіють в даний час максимальною рентабельністю.
Що ж таке преміум-сегмент? Це надання послуг максимально високого класу, тобто:
· Обладнання останнього покоління
· Найкращі і якісні матеріали
· Фахівці, які пройшли підготовку в елітних закордонних клініках
· Використання новітніх технологій лікування
· Повний спектр стоматологічних послуг
Все перераховане обов'язково, але для рівня преміум цього не достатньо. До додаткових умовою преміум-сегмента відносяться:
· Приміщення клінік має бути не просто чисте, а ідеально чисте.
· Одяг лікарів та обслуговуючого персоналу повинна бути не просто чистою і вигладженою, а бездоганною.
· Рішення по будь-яким питанням, пов'язаним з пацієнтом, повинні прийматися не просто швидко, а миттєво.
· Кожного пацієнта повинен знати в обличчя і вітати на ім'я по батькові не тільки лікар, а кожна людина, яка з ним працює.
Але й це ще не все. Щоб стати клінікою преміум-сегмента ви повинні реально бути кращим в наданні певної послуги. Пацієнти повинні бути впевнені, що звертаючись до вас, вони отримають така якість, яка не отримають більше ніде. Тільки в цьому випадку ви можете спокійно ставити максимально високу ціну на свої послуги.
Преміум-сегмент потребує  значних вкладень, але дає максимальну віддачу при правильній постановці роботи. Особливістю преміум-сегмента є те, що вартість послуг не обмежена ринком, тому прибутковість клініки може бути астрономічною.
Особливості відкриття стоматологічної клініки

Особливість відкриття стоматологічної клініки полягає в тому, що ви повинні спочатку повністю підготувати клініку до відкриття, тобто знайти приміщення, закупити і змонтувати обладнання і найняти персонал, а вже потім одержати ліцензію.
Таким чином, на певному етапі у вас буде повністю готова клініка з персоналом, яким ви платите зарплату, а дозволу на лікування у вас ще не буде. І персонал, і обладнання буде простоювати, а ось витрати на оплату праці, відсотки за кредитом і орендна плата буде списуватися з вашого рахунку регулярно. Саме тому планка входження в стоматологічний бізнес досить висока.
Крім того, ліцензія видається на конкретну адресу, тому змінити приміщення ви вже не зможете. Так що заздалегідь збільште витратну частину бізнес-плану на непередбачені витрати і приступайте.

Отримання ліцензії

Регламент отримання ліцензії прописаний «Про ліцензування окремих видів діяльності» «Про затвердження Положення про ліцензування медичної діяльності».
Згідно з цими документами для отримання ліцензії потрібно дотримання наступних умов:
· Наявність у претендента ліцензії належать йому на праві власності або на іншій законній підставі відповідних приміщень;
· Наявність відповідних організаційно-технічних умов та матеріально-технічного оснащення, включаючи обладнання, інструменти, транспорт та документацію, що забезпечують використання медичних технологій, дозволених  до  застосування;
· Наявність і утримання в працездатному стані засобів протипожежного захисту (пожежної сигналізації та пожежогасіння), протипожежного водопостачання і необхідного для ліквідації пожежі розрахункового запасу спеціальних засобів, а також наявність плану дій персоналу на випадок пожежі;
· Наявність у штаті працівників (лікарів, середнього медичного персоналу, інженерно-технічних працівників та ін.), Які мають вищу або середню спеціальну, додаткова освіта та спеціальну підготовку, відповідні вимогам і характеру виконуваних робіт і наданих послуг, а також наявність у керівника ліцензіата та (або) уповноваженої ним особи вищого спеціальної освіти і стажу роботи за ліцензованої діяльності (по конкретних видах робіт і послуг) не менше 5 років - для юридичної особи;
· Наявність вищої або середньої медичної освіти, додаткової освіти та спеціальної підготовки, відповідних вимогам і характеру виконуваних робіт і послуг, що надаються, і стажу роботи за ліцензованої діяльності не менше 2 років - для індивідуального підприємця;
· Підвищення не рідше 1 разу на 5 років кваліфікації працівників юридичної особи, що здійснюють медичну діяльність, а також індивідуального підприємця.
Порядок отримання ліцензії складається з наступних етапів:
· Перед ремонтом отримати дозвіл СЕС на організацію стоматологічного кабінету.
· Після ремонту СЕС повинна скласти акт, на підставі якого видається дозвіл на роботу.
· Далі необхідно отримати дозвіл пожежної служби.
· Після чого ви готуєте пакет документів і звертаєтеся за отриманням ліцензії .У пакет необхідних для отримання ліцензії документів входять:
· Повний пакет установчих документів товариства,
· Договір оренди приміщення,
· Поверховий план приміщення,
· Дипломи, посвідчення про проходження інтернатури та сертифікати на фахівців.
Ліцензія видається на певний вид діяльності, тому так просто розширювати асортимент послуг ви не можете.
Відкриття клініки

Термін відкриття клініки обумовлюється ліцензією. Як тільки ви отримали ліцензію, ви можете приймати пацієнтів і заробляти гроші.
Але сам по собі факт відкриття клініки ще не означає, що у ваших дверей вишикується черги на місяці наперед.
Тому вам потрібно підготувати заздалегідь стартову рекламну компанію. Тоді Варіантів безліч:
· Запросити на відкриття відомої людини
· Запросити кореспондента місцевої газети
· Влаштувати тиждень безкоштовного огляду
· Роздавати запрошення в людних місцях
· Вручати кожному відвідувачу талон на знижку для його знайомих

Бажано все це підготувати заздалегідь, щоб не втрачати часу і відразу після отримання ліцензії отримати перших пацієнтів і почати роботу. Ви дуже довго вкладали гроші, тому потрібно якнайшвидше розпочати їх заробляти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий